Voor Het Eerst Gedicht

02-10-2013 10:19

Voor het eerst krijg ik lentekriebels.

Voor het eerst ben ik verliefd.

Ik was Zeventien ik was nog een jongste vrouwtje

 

Voor het eerst heb ik jou gevonden.

In Wijebelt in de zomeravond.

Voor het eerst zag ik jou op de stoep.

voor de deur. Voor het eerst adressen gewisseld.

Met onze schoonouders kennis gemaakt.

 

Voor het eerst Bert betekent schitterend, stralend.

M'n liefste in de zon jij bent mijn wandelende gedicht.

Voor het eerst houden wij heel veel van elkaar.

Je doet zo komisch, Je laat ons lachen.

O,  wij houden van elkaar.

 

 

Voor het eerst gingen wij trouwen.

Wij gingen van elkaar houden.

Gingen wij voor het eerst een huisje bouwen?

en toen houden wij het liefste mondjes dicht.

en dit is het einde van het liefdesgedicht.

 

Karlien de Wit - Hendriks