Vadergedicht

12-11-2014 14:20

 

Vaders vinden het altijd fijn om bij hun kinderen op visite te zijn.

Ga ik met mijn vader naar de Albert Hein, maken wij grote gein.
Dan zegt mijn vader  “Héé  kom mijn kleine dondersteen, zeg waar gaan we  heen?”

Wij speelden vroeger samen met de trein 
en het was reuzenfijn om op m'n vaders schoot te zijn.

Het ouderschap van mijn vader is nu klaar.
En de Noordenwind  neemt zijn stem mee, die stem klonk heel bekend  

En ik volg op dat moment mijn Disneyheld  

Dat is Mickey Mouse, hij heeft mijn vaders wens gehoord en hij heeft nu het hoogste woord

Ik luister in het duister naar zijn woorden en zijn stem.
In mijn diepste brein bewaar ik dit geheim tussen hem in mij.

En ik wil je zeggen hoe fijn het is dat ik van je houden mag. 

 

Karlien de Wit - Hendriks