Grappige Bert

16-09-2014 13:48

Geschreven voor de 50ste verjaardag van mijn man Bert.

 

Bert is een clown.

Ja lieve mensen,

Mijn man is een clown.

Hij maakt graag grapjes,

En lacht dan heel slapjes.

Hij zegt bijvoorbeeld:

"Zullen wij samen kontje dansen,

gaan wij eens even lekker sjansen."

En hij zingt: "Wat je van beren leren kan,

ja slimme beren leren kan,

ja dat je poepen moet."

"Wij gaan die kant op,

of de andere kant op,

die kant, ja of nee de andere kant."

En dan lachen wij erom.

Of hij doet zijn hand voor zijn hoofd,

en hij zwaait en hij roept:

"Joehoe, Joehoe gaan wij gluren bij de buren,

dan moet je niet zo zeuren en dat is om je te bescheuren."

Hij danst heel komisch met zijn hoofd,

en hij speelt voor de grap op een luchtviool.

"Karlien gaat dansen, jongens gezellig he?

Ja gezellig, gezellig La, la, la,

Ha, ma"! 

Bert, jij bent de baas, mijn liefste Sinterklaas.

Je krijgt van je vrouwtje een dikke huk en iedereen valt dan spontaan van de kruk.

Bert jij bent mijn allerliefste clown.

waar ik heel veel van je hou.

Ja Bert, ik hou van jou en dan zegt Bert: 

"Miauw"

 

 

dit lieve, grappige, romantische. gedicht is gemaakt door:

Karlien de Wit - Hendriks